Wednesday, May 5, 2010

Atlas of Creation Mengancam Eropah

Salam..tajuk yg saya bw kali ini adalah mengenai Teori Evolusi Darwin..
dulu hangat dipromosikan teori Darwin ini, khususnya mengenai penciptaan manusia.
ya, mereka membuktikn bhw manusia wujud berasaskan evolusi iaitu asal drpada kejadian makluk berbulu(kera),kemudian berevolusi...iaitu perubahan fizikal dari berbulu kpd tidak berbl dan membntk manusia.

Darwin dgn bersenjatakan sains, cuba mengukuhkan kepercayaan ateisme, yakni menolak kewujudan Allah. Alasan bhw sains, yg dapt diliht dihdpn mata, tlh membuktikan kewjdn alam ini dan manusia secra kebtln(evolusi) dan menolak 'dogma' agama yang menyatakan sebaliknya.Sejak sekian lama, merk cuba membuktikan bahw sains dan agama ibarat air dan minyak, dimana tidak mungkin boleh bersatu.

Sebenarnya Darwin tidak pernah memastikan teorinya. Menurut ilmuwan, sebenarnya teori evolusi hanya sebuah teori hipotesis, Darwin berharap kelak dapat menemukan bukti yang meyakinkan. Untuk membuktikan bahwa teori evolusinya itu benar, bukti yang ada tidak dapat bertahan hingga saat ini, lagi pula teori evolusi sangat jauh berbeza dengan kenyataan, bukti masih samar-samar, dan kesimpulanya juga tidak dapat diulang. Namun demikian masih ada sarjana yang kebelakngn ini meneruskannya dan menganggap teori itu sebagai suatu keyakinan yang ilmiah. Hipotes yang baru ini dengan cepat menjadi satu keyakinan yang umum, dan mengulangi perkataan orang lain, sekarang dianggap sebagai satu kebenaran.


Bagaimanapun, sebagaimana janji ALLAH swt, pembohongan ini sedang menghela nafas2nya yg terakhr apbl perkmbgn terkini menyaksikan persepakatn diantr sains dan agama islam.

Firman ALLAH, maksudnya: Bila kebenaran muncul, kebatilan akan musnah, (Surah al Israk:81) dan Kebenaran adalah dari ALLAH, jgnlah kamu menjd orang yg ragu,al-Baqarah:147)

Kewujudn Atlas Of Creation yang ditulis oleh Harun Yahya, sedikt sebnyak telah menyangkal teori Darwin secara saintifik. Atlas yg ditrbtkan dalam saiz beasr dan mengandungi lebih seribu gambar dan ilustrasi ini membuktikan bahwa teori Darwin telah silap dan hanya khayalan semata2.

Jika mrk mrskn hebat dengan kajian sainsnya,,umat islam perlu rasa lg hebt krn org islam yg mula2 meneroka sains berdasarkan Alquran spt tokoh2 ilmuan islam sblm ini.Ingatlah, fakta alquran adlh tepat dan benar, tetpi merk (yahudi) ini semestinya tidk seng duduk selagi xdpt menyelewengkan umat islam. merk telah berush dr segenp sudut, ttp sejauh manakah pertahann org islam itu sendr dalam memastikan akidah tidak terpesong??? tepuk dada tanya imam...

wassalam.

No comments:

Post a Comment